reklama

Kúpele Brusno...Nebo, peklo, raj...

Vraví sa, že ísť do kúpeľov je pre dušu aj telo príležitosť k celkovému "refreshu". Táto myšlienka bola ešte do nedávna uložená hlboko v mojej mysli a keby mi niekto ešte pred časom povedal, že po príchode z "rekondičáku" bude moje vnútro plné hnevu a znechutenia, asi by moju mimiku postihli výrazné zášklby selského rehotu. Nuž, ale trpkosť reality ma uviedla na pravú mieru...a to v jeden jediný večer!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

... Je streda, krátko poobede. Parkujem so svojou Xaričkou pred komplexom kúpeľnéh

Obrázok blogu

o domu Poľana v Brusne. Prostredie je nádherné a voľné parkovacie miesta prezrádzajú priemernú obsadenosť "hotela". Parááááda, vravím si. Bazén bude prázdny, sľubované "švédske"stoly budú iba pre mňa a manželku, nebudem musieť čakať v žiadých radách. Nič lepšie nás s manželkou ani nemohlo stretnúť, nehovoriac o tom, že tento pobyt sme si zároveň spojili so svadobnou cestou. No ale ani vo sne nás nenapadlo, aké medové dni tu na nás čakajú. Zvonček na recepcii sme ani nemuseli použiť a už kráčame chodbou do našej izby. Kráčajúc chodbou, krútime hlavami z prava doľava. Raz hore, potom dole a nevieme sa vynadívať na tú nádheru a prepych štvorhviezdičkového hotela. Prikladáme magnetickú kartu ku dverám. Ticho v nich "cvakne" a otvoria sa. Wau! Na čosi podobné nie sme z našich panelových búdok zvyknutí. Čakajúc na večeru, iba tak polihujeme a sledujeme s manželkou televízor. Tešíme sa na kulinárske špeciality ktoré sú štandardom vo 4*-ových hoteloch.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Vstupujeme do jedálne s očakávaním chuťových explózií a extatického "krochkania" si na kulinárských špecialitách. Jedáleň je takmer plná postproduktívneho obyvateľstva a s manželkou teda radikálne meníme vekový priemer. Je to v poriadku hovorím si. Veď je to pre týchto ľudí a keď aj my budeme v ich veku, tiež budeme zrejme "závyslí na takýchto zariadeniach. Prídeme k pultu s jedlom, nakláňam krk cez teplosálajúce sklo varného boxu a s úžasom sledujem výber jedál, ktoré nás čakajú. Zrak mi najskôr padne na prílohy. Okrem oschnutej ryže pripomínajúcej rozsypanú bižutériu, pohnem zrakom do strany. Aha! Tarhoňa!Nakloním sa bližšie a zisťujem, že je to skôr náhrada guličiek do ložiska. Super! Ďalšia príloha.....Hm, čo je to? Šedo-žlté mesiačiky čohosi, čo oni nazývajú zemiaky. Bez soli, petržlenovej vňaťky, kmínu, či iných "prímesí", ktoré by uľahčili identifikáciu záhadnej masy "vrajzemiakov" (ZMV)...Stojím tam pár minút, krútiac nechápavo hlavou a letmo badám, že atmosféra

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

okolo mňa značne hustne. Zrejme zdržujem premávku túžbou po jedle zmietaných súkmeňovcov staršieho razenia. Neveriacky teda ukročím ku hlavným jedlám. Znovu tá istá situácia. V jednej nádobe sa hrdo krčia zemiakové placky. Super! Už si takmer ani nespomínam na tú chuť a tak mi pohľad na ne výrazne pošteklil chuťové poháriky. Ruka mi vystrelí vpred ako peršing (vojenská raketa, ktorá umožňovala niesť jadrovú hlavicu-poz.autora). Zdvíham placku, obraciam ju a čelo mi skropí studený pot. Kolená sa začínajú mierne chvieť , vnútro sa búri a letmo v rádiu začujem Kuliho z Desmodu ako refrénom piesne: "Adrenalín stúpa" dopĺňa moje pocity. Placka z jednej strany takmer surová a z druhej čierna na uhol. Hotelová brožúra nás informovala, že večera sa podáva od 17:30 do 19:30. Podotýkam, že s manželkou sme šli na večeru okolo šiestej hodiny a jediné čo ostalo, bola spomenutá ryža, tarhoňa, zemiaky, placky a nejaké kvazijedlá a lá vlaková stanica Boleráz. Stále si kladiem otázku ktorá mi nedovolí udržať smiech na uzde a tá znie, čo asi jedli tí, čo prišli večerať hodinu po nás? Uplne identická skúsenosť nás sprevádzala po celý čas nášho pobytu ktorý trval 4 dni. Personál sa neunúval dokladať prázdne misy a celý ten čas sme my, no aj mnohí ďalší kúpeľní hostia museli riešiť alternatívne spôsoby "dokrmovania". Ráno sme si mohli dať dokonca aj kafíčko z automatu (áno, čítaš správne. V štvorhviezdičkovom hotely!!!), no mlieko do kávy aj s lyžičkami určenými na podávanie kávy sme sa nestretli vôbec po celý čas pobytu. Dokonca mi nedá nespomenúť, ako som letmo začul rozhovor jednej staršej pani s personálom, kde na jej prosbu a neskôr i naliehanie, či by nemohla dostať mlieko do kávy dostala rýchlu a vecnú odpoveď: mali ste si v automate vybrať kapučíno....

Marcel Malachovsky

Marcel Malachovsky

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladý pseudointrovertný človek, ktorý hľadá odpovede na rôzne otázky, ktoré častokrát pre iných znamenajú stratu drahocenného času...možno nad tým mávneš rukou aj ty. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu